Just another WordPress.com site

Tillbaka igen

Det var många år sen jag bloggade, men jag tror jag har fått tillbaka lusten igen. Jag gör ett försök helt enkelt. Denna lördagsmorgon kunde jag inte sova, jag vaknade klockan sju. Det kan ha att göra med att jag har en katt som vill ha mat tidigare och tidigare för varje morgon. Hon är 14 år, en gammal dam som borde sova länge på morgnarna men det har hon tydligen inte förstått. Dessutom ser hon fortfarande ut som en kattunge. Min sambo sov lite längre än jag, själv försökte jag somna om men det var omöjligt så klockan nio gjorde jag frukost till oss. Solen sken, jag roade mig med tvättstugan sen. Jag hade en tid hos frissan för att färga håret kl halv tolv så det blev nästa uppdrag. Efter det tog jag en timmes promenad.

Jag träffade en kompis i ett närliggande Centrum på eftermiddagen, vi fikade och jag köpte bikini, en väska och lite andra småsaker. Jag ska åka till Teneriffa på tisdag men en gammal vän och det ser jag mycket fram emot. Jag vill träffa solen. Så nu har jag packat. Min katt la sig demonstrativt på resväskan och stirrade på mig. Hon gillar inte när jag reser bort. Och jag gillar inte att lämna henne. 14 år är många år vi bott ihop. Nu är det dags för en dusch och sen tidigt i säng i kväll.

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Etikettmoln

