Just another WordPress.com site

Hoppas

Igår var jag på en intervju. Jobbet låg på hel fel sida om stan men man kan ju inte få allt. Intervjun gick bra och ju mer jag tänkt på det så hoppas jag att jag får det. Konkurrens finns ju alltid och den här gången skulle man träffa en hel drös. Så vi får se. Är det meningen så blir jobbet mitt. Annars får jag jaga vidare. Vilket jag gör varje dag. Jag har sökt många, många jobb nu. Och retat upp mig på att man knappt kan maila längre, att man oftast måste registrera sig på olika sidor och fylla i oändlig information. Många gånger har något gått snett och jag inte kunnat komma vidare utan helt enkelt fått avbryta. Trist. Men intervjun igår var av den sorten jag tycker om. Inte tre timmars förhör utan mer en kort pratstund då man får träffas för att se vem man är.
Japp. Jag håller tummarna. För mig själv.

Lämna en kommentar