Just another WordPress.com site

Nytt ryck

Nu ska jag göra ett nytt försök att få upp mitt bloggintresse. Det finns alltid där men efter alla andra förändringar i mitt liv på sistone gjorde den här flytten från AB till ny blogg att jag tappade intresset. Orken att engagera mig har inte infunnits. Men bloggen har alltid betytt oerhört mycket för mig, och även mina bloggvänner. Så nu gör jag ett nytt ryck helt enkelt. Jag vet inte vad jag ska göra med mitt arkiv här, alla inlägg fem år tillbaka. Vill inte kasta dem men tror jag har förstått att det är tidskrävande att lägga över dem till wordpress. Nå, vi får se.

En dag här i veckan som var kände jag äntligen att nu är jag tillbaka. Nu känner jag igen mig själv igen på jobbet. Jag har kommit över det sista tumultet i mitt liv, jag har gjort rätt och jag trivs mycket bra där jag till slut hamnat. Jag har även pratat några gånger med mitt ex i telefon. Kanske att vi kan släppa varandra utan agg nu. Det känns så mycket lugnare även om ett uppbrott från en relation oftast är jobbig och vår var extrem.

Det är sommar och det njuter jag av. Solen och jag är ett! I natt klockan halv två gick jag och en väninna hem från en mycket trevlig tillställning hos en annan vän. Det var så varmt att jag inte kunde ha en tunn kofta på mig. Jag hade bara ett linne och en kjol. Det var så underbart skönt väder och vi hade en timmes promenad framför oss vilken varje minut av var njutbar. En vacker dag vill jag verkligen flytta till ett land med tropiskt klimat…

Hör ni – ha en riktigt skön lördag.

Kommentarer till: "Nytt ryck" (4)

  1. Det tog inte lång alls tid. Du har inte skrivit lika många inlägg som jag så för dig gör det säkert fortare. Sen har du väl inga bilder? De tar oxå både tid oplats. Du kan säkert testa att ta ett år i taget. Lycka till!Längtar tills du börjar blogga på ”riktigt” igen :-)Kram

    • Det är sant! Ska försöka föra över nån dag då. Tråkigt om allt bara försvinner…Ja, jag ska verkligen göra ett seriöst ryck nu! =)Kram

  2. Var försiktig med ex-samtalen bara. Det finns en orsak till att det duger att prata med dig nu.Jag kunde ta ett halvår i taget när jag tog min blogg och det gick ganska fort varje omgång. Det är inte alls så besvärligt!Kram

    • Ja, det är absolut inte meningen att vi ska ta upp kontakten igen. Men jag skildes som ovän med mitt nästsenaste ex också, det är så tråkigt. Ligger lite där för alltid när man inte skiljs något så när som vänner. Men det är som det är…Jag ska försöka föra över mitt arkiv innan de kastar allt här. =(Kram

Lämna en kommentar